Lubenica

July 26, 2016   /   byJasmina Mitrić  / Categories :  namirnice

Sezona odmora, a i lubenice, je odavno počela, i nadam se da ovog leta uživate maksimalno. Ukusna, sočna, slatka lubenica, odlična je da nam utoli žeđ i rashladi nas tokom vrelih letnjih meseci. Ipak, lubenica nije samo  sočna poslastica, već je i prava riznica mnogih korisnih sastojaka, a evo i kojih:

  • Lubenica je bogata vodom i elektrolitima, pa je veoma dobra za pravilnu rehidraciju tokom leta. Sadrži čak 92% vode, pa ako niste navikli da pijete dosta tečnosti, eto načina da se tokom leta rehidrirate.
  • Lubenica ima malo kalorija, samo 30kcal na 100g namirnice. Ipak, obzirom da ove kalorije potiču iz šećera, moramo ograničiti porcije, i ne smemo preterivati ako želimo da vodimo računa o unosu šećera i telesnoj masi.
  • Lubenica je odličan izvor vitamina A, veoma moćnog antioksidanasa, i sadrži čak 569mg na 100g namirnice, što čini 19% od preporučenog dnevnog unosa ovog vitamina. Ovaj vitamin je veoma važan za pravilan imuni odgovor, zaštitu kože i sluzokože, očuvanje vida, zuba, koštano-zglobnog sistema, i što je najvažnije, štiti organizam od oksidativnog stresa i propadanja ćelija.
  • Lubenica je bogata još jednim antioksidansom, likopenom, koji je važan za zaštitu krvnih sudova, prevenciju dijabetesa, osteoporoze, a takođe štiti ćelije od degeneracije i štiti nas od štetnog efekta UV zračenja. Paradajz važi za najbolji izvor likopena, i sadrži 2573μg, ali je lubenica sa svojih 4532 μg na 100g namirnice, ipak bolji izvor.
  • Lubenica je bogata i kalijumom, mineralom odgovornim za prenošenje nervnih nadražaja i održavanje acido-bazne ravnoteže u organizmu. Pravilan unos ovog minerala, posebno je važan kod srčane insuficijencije i hipertenzije.
  • Lubenica sadrži vitamin B6, B1 i C, kao i mineral mangan. Oni zajedno štite organizam od infekcija i štetnog dejstva slobodnih radikala.
  • Lubenica sadrži aminokiselinu citrulin, koja se u organizmu pretvara u arginin, aminokiselinu koja utiče na širenje krvnih sudova pa samim tim i snižavanje krvnog pritiska, kao i na osetljivost insulinskih receptora kod osoba koje koje imaju insulinsku rezistenciju.

Sigurno biste svakako uživali u ovoj zdravoj namirnici tokom letnjih meseci, ali ako obratite pažnju na sve nabrojano, znaćete da ste svom organizmu pomogli da se izbori sa štetnim uticajima sredine. Lubenicu možete servirati samu, u voćnoj salati, kao sorbe ili zdravi ledeni napitak sa izdrobljenim ledom i limunom. Kako god da odlučite da je servirate, svakako ćete uživati u ukusnoj i izuzetno korisnoj namirnici.

lubenica

  • Follow us:

0 comments

Leave a reply

Recent Comments

Subscribe to Blog via Email

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 1 other subscriber